П`ятниця, 20.09.2019, 15:43
Вітаю Вас Гість | RSS        Навчально-виховна робота


Шосткинський ліцей - інтернат
 спортивного профілю
Комунальний заклад Сумської обласної ради

О П М П М М П М
Візитка
Меню 
Наше опитування
Як часто ви відвідуєте цей сайт?
Всього відповідей: 72
Чи потрібен на території школи WI-FI?
Всього відповідей: 72
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Block title

Навчально-виховна робота

Участь вихованців школи в інтерактивних конкурсах та позашкільних заходах

(2015 - 2018 рр.)

 

 

                                                   

                                     Вивчати й примножувати.

 

        Комунальний заклад Сумської обласної ради Шосткинська  загальноосвітня  школа-інтернат І-ІІІ ступенів заснована 16 грудня 1962 року. Навчаються в ній 193 учні з соціально незахищених верств населення: багатодітних, малозабезпечених та неповних родин. Школа – інтернат – це багатогранне духовне життя дитячого колективу, це особлива школа, адже діти в ній знаходяться 24 години на добу. Давно доведено, що дитина від народження потребує не тільки догляду, а й спілкування , частиною якого є дотик. Доторкнутись до прекрасного пропонують вихованцям педагоги, адже на базі цієї невеличкої школи створений цілий музейний комплекс.

        Одним із головних завдань виховання учнів Шосткинської загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів є формування національної свідомості школярів з осмисленою патріотичною позицією.

        Патріотизм покликаний дати новий імпульс духовному оздоровленню народу, формуванню в Україні громадянського суспільства, яке передбачає трансформацію громадянської свідомості, моральної, правової культури особистості, розквіт національної самосвідомості і ґрунтується на визнанні пріоритету прав людини.

         Патріотизм сьогодні є нагальною потребою держави, якій необхідно, щоб усі діти стали національно свідомими громадянами – патріотами, здатними забезпечити країні гідне місце в цивілізованому світі, і особистості, яка своєю діяльнісною любов’ю до Батьківщини прагне досягти взаємності з метою створення умов для вільного саморозвитку і збереження індивідуальності, і суспільства, яке зацікавлене в тому, щоб саморозвиток особистості, становлення її патріотичної самосвідомості здійснювалися на моральній основі.

        Педагогічний колектив працює над створенням школи, яка б виховувала учнівську молодь, здатну успішно жити в оновленому суспільстві, забезпечила б виховання національної свідомості учнів різних вікових груп. Ми прагнемо, щоб у закладі панував український національний дух, виховувалось нове покоління українських громадян, вчимо бережливому, шанобливому ставленню до державної символіки. Так під час проведення робочих лінійок в понеділок і п’ятницю краща родина, за результатами робочого тижня, має право внести державний прапор  під звучання державного гімну.

         Справжні патріоти успішно формуються в активній практичній діяльності , яка поліпшує умови життя, підвищує матеріальний і духовний рівень народу.

          У національно-патріотичному вихованні провідне значення має активність учня, його бажання вдосконалювати себе, вивчати відповідний матеріал, брати участь у суспільно-корисній праці.

           Мета національно-патріотичного виховання в нашій школі конкретизується через систему таких виховних завдань:

-          утвердження у свідомості і почуттях особистості національно – патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;

-          виховання поваги до Конституції України, законів України, державної символіки;

-          підвищення престижу військової служби як виду державної служби; культивування ставлення до солдата як до державного службовця;

-          визнання й забезпечення в реальному житті прав дитини як найвищої цінності держави і суспільства;

-          формування етнічної і національної самосвідомості, любові до рідної землі, держави, родини, народу; визнання духовної єдності населення усіх регіонів України, спільності його культурної спадщини та майбутнього;

-          формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;

-          утвердження гуманістичної моральності як базової основи громадянського суспільства; культивування кращих рис української ментальності: працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, бережливого ставлення до природи;

-          формування мовленнєвої культури, оволодіння і вживання української мови, сприйняття її як духовного коду нації.

           Зміст національно-патріотичного виховання учнів в нашій школі включає в себе  взаємопов’язану діяльність вчителів і учнів  по розвитку сукупності моральних почуттів і рис  поведінки, а саме: любов до Батьківщини, відданість їй, активна праця на благо Вітчизни, примноження трудових традицій, звичаїв рідної країни, прагнення до зміцнення честі і гідності своєї держави, прив’язаність і любов до рідного краю, хоробрість, готовність захищати Батьківщину, дружба з іншими народами.

            Основними принципами національно-патріотичного виховання в нашому навчальному закладі є:

-          принцип національної спрямованості, що передбачає формування національної самосвідомості, виховання любові до рідної землі, свого народу, пишатися приналежності до українського народу;

-          принцип гуманізації виховного процесу, який означає, що вихователь зосереджує увагу на дитині як вищій цінності, враховує її вікові та індивідуальні особливості і можливості;

-          принцип самоактивності і саморегуляції, який сприяє розвитку у вихованця суб’єктивних характеристик; формує здатність до критичності й самокритичності, до прийняття самостійних рішень; поступово виробляє громадянську позицію особистості, почуття відповідальності за її реалізацію в діях та вчинках;

-          принцип культуровідповідальності, що передбачає органічну єдність патріотичного виховання з історією та культурою народу, його мовою, народними традиціями та звичаями, які забезпечують духовну єдність, наступність і спадкоємність поколінь;

-          принцип полікультурності, який передбачає інтегрованість української культури у європейський та світовий простір, створення для цього необхідних передумов: формування у дітей та молоді відкритості, толерантного ставлення до відмінних від національних ідей, цінностей, до культури, мистецтва, вірувань інших народів; здатності сприймати українську культуру як невід’ємну  складову культури загальнолюдської;

-          принцип соціальної відповідності, який обумовлює необхідність відповідності змісту і методів національно-патріотичного виховання реальній соціальній ситуації, в якій організовується виховний процес.

            Діти в процесі навчальних занять ознайомлюються з історією українського народу, його багатовіковою боротьбою за свободу і незалежність, власну державу, з його багатющою культурою, традиціями, звичаями і обрядами. Під час навчальних занять діти  удосконалюють знання рідної мови, природи рідного краю, народних традицій і ремесел.

            Весь освітній процес  насичений різними аспектами національно-патріотичного виховання. Проте особлива роль  належить предметам соціально-гуманітарного циклу, а саме: історії, географії, природознавству, суспільствознавству, літературі.

            У позаурочній виховній роботі учні мають можливість розширити, поглибити і закріпити отримані знання, вправлятися у відповідній поведінці і патріотичній діяльності.

             В нашій школі використовуються такі методи:

  • Бесіди: «Ми – українці», «Місто в якому я живу», «Державна символіка Батьківщини», «Шостка моя – історія жива», «Пам’ятні місця мого міста», «Земляки – герої. Іван Кожедуб», «Запорозька Січ – славна історія».
  •  Заходи, які виховують любов до української мови: «Свято рідної мови», День української писемності, «Шевченківське слово», «Тиждень української мови» (конкурс декламантів, вечір українських загадок, приказок, легенд, народних прикмет;  зустріч з краєзнавцем і письменником  Валентином Терлецьким та з поетесою Євгенією Гончаренко ).
  • Форми роботи, пов’язані з вивченням історії рідного краю і народу: екскурсія по архітектурним  і історичним пам’яткам   м.Новгород-Сіверський, смт.Вороніж, с.Ображіївка, с.Івот, екскурсії вулицями рідного міста; вивчення гідрографії району (р.Десна, озеро Галінковське, р.Шостка); вивчення звичаїв, обрядів, ремесел нашої місцевості кожним класом в рамках роботи дитячої організації «Братство сіверян».
  • Форми і методи військово – патріотичного виховання: святкування Дня Перемоги, Дня Збройних сил України, Дня Захисника Вітчизни, Дня пам’яті героїв Крут, Дня пам’яті жертв Голодомору; участь в шкільному та міському конкурсах «Козацькі розваги» .
  • Архівно – пошукова робота, екскурсії до місцевого краєзнавчого музею, до музеїв в селах Ображіївка, Івот, смт. Вороніж; зустрічі з ветеранами Великої Вітчизняної війни Марченко І.Ф., Волинець А.М., Бондар М.Г.
  • Уроки памяті та уроки мужності: «Ії славні імена в ліпотисі Великої Вітчизняної», «Ми пам’ятаємо ті часи».
  • Проведення конференцій, «круглих столів»: «Народні звичаї і обряди», «Гетьмани України», «Партизанський рух в Україні у спогадах учасників».
  • Виховання бережливого ставлення до природи: конкурс на кращий плакат «Бережи довкілля», участь в обласному шкільному форумі «Земля у рівновазі»; міський конкурс « Збережемо зелену красуню»; акція «Посаджу я деревце», яка відбувається щорічно , коли випускники саджають ялинки, берізки, туї, катальпи.
  • Виховання правосвідомості: вивчення Конституції України, конкурс рефератів «Конституція України», конкурс малюнків «Права дитини»; участь в міському конкурсі «Міліція очима дітей»; брейн-ринг з правових знань; тиждень охорони праці ( конкурс газет, бесіди з техніки безпеки)
  • Виховання засобами праці: упорядкування та догляд за подвір’ям, традиційний конкурс – огляд «Найкраща клумба», підсумки якого підводяться на Святі Останнього дзвоника і,  клас - переможець отримує солодкий приз – торт; озеленення спалень та ігрових; проведення операції «Турбота»  Застосування наведених форм і методів національно-патріотичного виховання  покликане  формувати в особистості уміння міркувати, аналізувати, ставити питання, шукати власні відповіді, критично розглядати проблему, робити власні висновки, брати участь угромадському житті, захищати свої інтереси і права інших, само реалізуватися. Розуміючи, що виховати патріота без вивчення героїчного минулого своєї Батьківщини  важко і майже неможливо в 1994 році була створена група «Пошук», напрямком роботи якої став збір матеріалів про героїв – земляків, учасників Великої Вітчизняної війни, напрямках: перший - історія школи-інтернату; другий - патріотичне виховання.синів полку, очевидців трагедії війни. Завдяки пошуковій роботі учнів школи – інтернату була зібрана і подана до міськвиконкому найбільша кількість прізвищ людей, невиправно забутих, для внесення їх до списків міської книги Пам’яті. Школа – інтернат працює над проблемою створення оптимальних умов для розвитку кращих якостей і здібностей вихованців, а цьому найкраще сприяє зібраний унікальний матеріал музейних куточків: «Українське наддвір’я», «Куточок іграшки», «Куточок хліба»«Картинна галерея» та шкільний музей «Мій край – моя історія жива В шкільному музеї постійно проходять екскурсії. Музей відвідали більшість учнів шкіл міста, ветерани Великої Вітчизняної війни, вчителі – пенсіонери над якими шефствує наш волонтерський загін «Від серця до серця», випускники минулих років. КАРТИННА ГАЛЕРЕЯ створена у 2008 році.Розроблені екскурсії, в основі яких лежить розповідь про пори року з використанням поезії, музики П.І.Чайковського «Пори року» та розповіді про художників..
  • КУТОЧОК ІГРАШКИ. Цей куточок розміщений в одній з ігрових кімнат гуртожитку.   Куточок іграшки має такі експозиції:
  • «Лялькові історії».  (розповідається про перших ляльок з Єгипту, ігрових ляльок, про українську ляльку -  це вузликова лялька з тканини та лялька - мотанка з ниток, та про всесвітньо відому ляльку Барбі)
  •   Експозиція «Ведмежатко Тедді».( розповідають екскурсоводи про історію першого плюшевого ведмедика
  •     Експозиція «Терапія іграшкою».(ця експозиція представляє роботи дівчаток 4 класу, які в’яжуть гачком іграшки)
  • КУТОЧОК БЕРЕЖЛИВОГО СТАВЛЕННЯ ДО ХЛІБА.В ньому представлені зразки різного хліба та хлібобулочних виробів,місцевого хлібокомбінату.·   зразки зернових культур,·  малюнки дітей, присвячені хлібу.
  • Музейний куточок «Українське наддвір’я» представляє собою імітацію українського подвір’я з плетеним тином, горщиками та півнями на нім, макетом селянської хати та різними знаряддями праці українських селян. Тут проходять уроки народознавства, виховні години, години спілкування, тощо.За кожним музейним куточком  закріплена родина,  яка веде роботу в музеї,  здійснює проведення екскурсій, упорядкування зібраних матеріалів.  Непорозуміння між поколіннями виникали завжди, але педагоги Шосткинської  школи – інтернату намагаються виховувати підростаюче покоління на кращих надбаннях українського народу, вивчати й примножувати. Адже не дарма говорять: без минулого немає в нас майбуттнє. 

                       

Заступник директора

з виховної роботи Т. В. Жуковська

 

 

        

 

 

 


Пошук

Погода
Календарі
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Архів новин

Copyright MyCorp © 2019
Конструктор сайтів - uCoz